یکی از سنگ‌ های ساختمانی که به علت مقاومت بسیار بالا در برابر سایش و ماندگاری توجه زیادی را به خود جلب کرده سنگ گرانیت است. این سنگ در مکان‌ هایی از جمله پارکینگ‌ ها، پله‌ ها، مسیر های پر رفت‌ و آمد و بسیاری از سطوح دیگر به کار می‌ رود. گرانیت به تنهایی قابلیت جذب آب را ندارد، اما در صورتی که به مدت طولانی در جریان آب قرار گیرد، امکان نفوذ آب به داخل آن وجود دارد. این مسئله به ویژه برای گرانیت‌ های حاوی عنصر آهن حائز اهمیت است، چرا که ممکن است باعث زنگ‌ زدگی آن شوند.

به همین دلیل، ایجاد یک سطح صیقلی و صاف بر روی سنگ گرانیت ضروری است. این کار معمولاً با کفسابی گرانیت انجام می‌ شود. در این روش، ابتدا از ساب‌ های زبر و الماسی برای حذف لبه‌ ها و نواحی ناهموار استفاده می‌ شود و سپس با استفاده از کف‌ ساب گرانیت، سنگ گرانیت به صورت نرم و صیقلی شده و آماده به کار می‌ آید.

خدمات کفسابی سنگ گرانیت

گرانیت به عنوان یکی از مصالح ساختمانی محبوب و گرانبها برای استفاده در ساختمان‌ های اداری، تجاری و تفریحی شناخته می‌ شود. این سنگ با مقاومت بسیار بالا در برابر سایش و نیاز به مراقبت کمتر جلب توجه بسیاری یافته است. در مجتمع‌ های تجاری و تفریحی معتبر تقریباً تمامی کفپوش‌ ها از جنس گرانیت تهیه می‌ شوند. از سوی دیگر، در پروژه‌ های ساختمانی از جمله مجتمع‌ های تجاری، پاساژ ها، مدارس و غیره گرانیت به عنوان یک گزینه محبوب برای کفپوش به کار می‌ رود.

شرکت ما در ارائه خدمات کفسابی گرانیت در تهران، کرج و حومه با استفاده از دستگاه‌ های پیشرفته به ساب‌ زنی گرانیت می‌ پردازد. اکیپ کاری متخصص ما از لقمه‌ های سنگ الماسی برای انجام این کار استفاده می‌ کند. این فرآیند باعث افزایش عمر مفید گرانیت برای حداقل دو برابر می‌ شود و از نظر اقتصادی نیز بسیار موثر و پرکاربرد است.

قیمت کفسابی سنگ گرانیت

گرانیت به دلیل ویژگی های از جمله سختی و مقاومت بالا، برای کفپوش‌ محیط‌ های داخلی و خارجی ساختمان ها به کار می‌ رود. این نوع سنگ با توجه به خصوصیات ویژه‌ ای که دارد، نیازمند استفاده از تجهیزات و روش‌ های خاص و حرفه‌ ای در فرآیند کف‌ سازی است. به همین دلیل قیمت کفسابی سنگ گرانیت نسبت به سنگ‌ های دیگر مانند مرمر بیشتر است. دستمزد کفسابی گرانیت نیز به دلیل پیچیدگی فرآیند و استفاده از تجهیزات ویژه، بیشتر از دیگر سنگ‌ ها می باشد.

در مناطقی مانند تهران، با توجه به کیفیت بالای خدمات ارائه شده توسط اکیپ ما، هزینه‌ کفسابی سنگ گرانیت در کمترین قیمت ممکن ارائه می شود. این هزینه ها بسته به شرایط پروژه و جزئیات مختلفی که در بازدید اولیه از پروژه مشخص می‌ شود، متغیر هستند.

مزایای کف سابی سنگ گرانیت

استفاده از کفسابی سنگ گرانیت به عنوان یک راهکار بهینه برای ایجاد زیبایی و دوام در محیط‌ های مختلف، از جمله منازل و اماکن تجاری، بسیار مفید است و از مزایا و فواید مناسبی برخوردار است. از جمله این مزایا می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱.رفع پوسیدگی و فرسودگی:

کف سابی سنگ گرانیت قادر است به طور کامل پوسیدگی و فرسودگی‌ های موجود در سنگ گرانیت را برطرف کند. این اقدام موجب بازسازی و بهبود سنگ شما می شود.

۲. براق کردن سنگ‌های کهنه:

با انجام کف سابی منظم، سنگ‌ های گرانیت قدیمی و کهنه در ساختمان‌، می توان آن ها را براق و جذاب تر کنید.

۳. عدم استفاده از مواد مضر:

در فرآیند کف سابی، از موادی که به سلامتی افراد آسیب می‌ زنند، استفاده نمی‌ شود. این امر به سلامتی افراد برای تمیزکاری ساختمان خود کمک می کند.

۴. تحول سنگ‌ های مات:

کف سابی سنگ گرانیت می‌ تواند سنگ‌ های مات شده را به شکل شفاف و براق تبدیل کند.

۵. افزایش انعکاس نور:

سطوح کف سابی سنگ گرانیت معمولاً باعث افزایش انعکاس نور می‌ شوند، که به بهبود روشنایی ساختمان شما کمک می‌ کند.

۶. رفع رگه‌ ها و پرکردن منافذ:

کفسابی سنگ گرانیت به رفع رگه‌ های موجود بر روی سنگ گرانیت و پرکردن منافذ و ترک‌ های سطح آن کمک می‌ کند.

۷. عمر طولانی تر سنگ گرانیت:

انجام کف سابی به عنوان یک اقدام حفاظتی، باعث افزایش دوام و عمر مفید سنگ گرانیت می‌ شود.

۸. کاهش هزینه‌ های نظافت و نگهداری:

شما با اجرای عملیات کفسابی سنگ گرانیت گرد و غبار، کثیفی و هزینه‌ های نظافت و نگهداری را می توانید کاهش دهید.

۹. کاهش رسوب‌ ها:

سطوح کف سابی شده گرانیت به علت صفحه‌ بندی و شفافیت بیشتر، رسوب‌ ها را کمتر جذب می‌ کنند.

۱۰. رفع سوختگی و سوراخ‌ ها:

با اجرای کفسابی، سوختگی‌ ها و سوراخ‌ های سطح سنگ گرانیت، بهبود می‌ یابند.

مراحل اجرای کفسابی سنگ گرانیت

مراحل اجرای کفسابی سنگ گرانیت به صورت زیر می باشد:
۱. مرحله اول: ساب زدن با استفاده از سنباده زبر است، که باعث از بین بردن تمام نواحی ناهموار روی سنگ می‌ شود. در این مرحله، سنگ با سنباده زبر زده می‌ شود تا نواحی ناهموار روی سنگ صاف شوند.

۲. مرحله دوم: ساب زدن با سنباده‌ های نرمتر، که به منظور حذف کدری و خط و خش روی سنگ انجام می‌ گردد. در این مرحله، از سنباده‌ های نرم تر استفاده می‌ شود تا سنگ از هر نوع عیوب و نقصانی پاک شود.

۳. مرحله سوم: ساب زدن با سنگ‌ های نرم به منظور ایجاد براقیت و شفافیت در سنگ می باشد. در این مرحله، از سنگ‌ های نرم به عنوان سنباده استفاده می‌ شود تا سنگ براق و شفاف گردد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط