کفسابی نانوساب یک تکنولوژی کفسابی پیشرفته است که از نانو ذرات به عنوان مواد اصلی برای پوشش‌ دهی سطوح استفاده می‌ کند. این نانو ذرات به دلیل ابعاد بسیار کوچک خود و خصوصیات ویژه‌ ای که دارند، می‌ توانند ویژگی‌ های کفسابی را بهبود بخشیده و به عملکرد سطوح پوشش‌ دهی شده بیافزایند. نانوساب‌ ها معمولاً از موادی مانند سیلیکا، تیتانیوم دی‌ اکسید یا کربن نانوتیوب تشکیل شده و می‌ توانند به مقاومت در برابر خراش، فشار و … کمک کنند.

در واقع کفسابی نانوساب یک روش نوین و پیشرفته برای کفسابی است که از فناوری نانو برای ایجاد یک لایه محافظتی بر روی سطح سنگ استفاده می‌ کند. این لایه محافظتی از نفوذ آب، گرد و غبار، آلودگی و مواد شیمیایی به داخل سنگ جلوگیری کرده و باعث افزایش طول عمر و زیبایی سنگ می‌ شود.

مکان های مناسب کفسابی نانوساب

کفسابی نانو برای انواع سنگ‌ های طبیعی و مصنوعی مناسب است. ولی با این حال، برای سنگ‌ هایی که دارای سطح صیقلی و براق هستند، کفسابی نانوساب نتیجه بهتری خواهد داشت. اگر مکان مورد نظر شما رفت و آمد زیادی دارد، باید از مواد و تجهیزات مناسب برای کفسابی نانوساب استفاده کنید تا لایه محافظتی ایجاد شده بتواند در برابر سایش و خراش مقاومت کند. در صورتی که مکان مورد نظر شما دارای آلودگی زیادی است، باید از مواد نانو ساب با قدرت محافظت بالا استفاده کنید.

به طور کلی کفسابی نانو برای مکان‌ هایی که در معرض عواملی نظیر رطوبت، چربی، تماس با آب یا مواد شیمیایی هستند، ضروری است. این عوامل می‌ توانند باعث آسیب به سنگ شوند و عمر مفید آن را کاهش دهند. برخی از مکان‌ هایی که کفسابی نانوساب در آنها ضروری است، عبارتند از: رستوران‌ ها، هتل‌ ها و آشپزخانه‌ ها. این مکان‌ ها به دلیل وجود چربی و رطوبت، مستعد آسیب به سنگ هستند. در مناطق و شهر های با آب‌ و هوای مرطوب سنگ‌ ها بیشتر در معرض رطوبت هستند و در نتیجه، نیاز بیشتری به کفسابی نانو ساب دارند. همچنین در مکان‌ هایی که با مواد شیمیایی سر و کار دارند، سنگ‌ ها در معرض تماس با مواد شیمیایی بوده و این امر می‌ تواند باعث آسیب به آن ها شوند.

مراحل انجام کفسابی نانوساب

مراحل انجام کفسابی نانوساب به شرح زیر است:

آماده سازی سطح:

قبل از انجام کفسابی نانوساب، سطح سنگ باید کاملاً تمیز و عاری از هرگونه آلودگی و کثیفی باشد. برای این کار، می توان از مواد شوینده و آب استفاده کرد.

ساب زدن سطح:

در این مرحله، سطح سنگ با استفاده از دستگاه‌ های کفسابی ساب زده می‌ شود تا سطح آن صاف و یکدست شود. برای این کار از ساب‌ های مختلف با درجات مختلف زبری استفاده می‌ شود تا سطح سنگ به خوبی صیقل داده شود.

آب بندی سطح:

در مرحله بعد، سطح سنگ با استفاده از مواد آب بندی کننده پوشانده می‌ شود تا از نفوذ آب به داخل سنگ جلوگیری شود. این کار باعث می‌ شود که سنگ در برابر یخ زدگی و ترک خوردگی مقاوم شود.

آغشته سازی سطح با مواد نانو:

در ادامه سطح سنگ با استفاده از مواد نانو آغشته می‌ شود تا یک لایه محافظتی بر روی آن ایجاد شود. این لایه محافظتی از نفوذ آب، گرد و غبار، آلودگی و مواد شیمیایی به داخل سنگ جلوگیری می‌ کند.

خشک کردن سطح:

در گام آخر سطح سنگ را کاملاً خشک کرده تا لایه محافظتی نانو به خوبی خشک شود.

 

مزایا و معایب کفسابی نانوساب

کفسابی نانوساب مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: یکی از مزایای عالی کفسابی نانوساب این است که لایه محافظتی نانو باعث می‌ شود، سنگ در برابر سایش، خراش و سایر آسیب‌ ها مقاوم شود. همچنین این لایه محافظتی نانو از نفوذ آب و رطوبت به داخل سنگ جلوگیری می‌ کند. این امر باعث می‌ شود که سنگ در برابر یخ زدگی و ترک خوردگی مقاوم شود. البته سنگی که با نانوساب کفسابی شده است، ضد آب می‌ شود. این کار موجب می‌ شود که سنگ در برابر لکه‌ ها و مواد شیمیایی مقاوم شود.

از دیگر مزایای کفسابی نانوساب این است که لایه محافظتی نانو سبب شده تا سنگ کمتر کثیف شده و براق‌ تر و درخشان‌ تر گردد. از معایب کفسابی نانو ساب نیز می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد: یکی از مهم ترین معایب کفسابی نانو ساب نسبت به سایر روش‌ های کفسابی هزینه بیشتر آن است. و اینکه انجام این کار نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد.

قیمت کفسابی نانوساب

قیمت کفسابی نانوساب به عوامل مختلفی بستگی دارد. هزینه کفسابی نانو برای انواع سنگ‌ های طبیعی و مصنوعی متفاوت است. همچنین هر چه متراژ سطح کار بیشتر باشد، این قیمت گذاری نیز بیشتر خواهد بود. البته در نظر داشته باشید اگر سطح سنگ شما آسیب زیادی دیده باشد، هزینه کفسابی نانو هم بیشتر خواهد شد.

یکی از دیگر عوامل موثر در قیمت کفسابی نانوساب دستمزد نیروی کار در شهر های مختلف می باشد، که متفاوت است. قیمت کفسابی نانو ساب معمولاً به صورت متری محاسبه می‌ شود. به عنوان مثال، اگر متراژ سطح مورد نظر شما ۱۰ متر مربع باشد و قیمت کفسابی نانو برای هر متر مربع ۱۰۰ هزار تومان باشد، هزینه کل کفسابی نانو ساب شما ۱ میلیون تومان خواهد شد. شما می توانید این عملیات حساس را با کمک نیرو های کارشناس متخصص ما با کمترین هزینه انجام دهید. در صورت کسب اطلاعات دقیق تر با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط